måndag 13 april 2015

Uppdatering

Det vanliga när man skaffar valp är att vara ledig en tid, men jag hade inte den möjligheten nu, tyvärr. Det jag fick nöja mig med var en välbehövlig veckas semester och dessutom ett roligt besök från Norrbotten. Anneli har varit här några dagar och avlastat lite med valpen. Jag har kunnat ge Alice lite längre promenader och träning.
Jag har också fått tag i den perfekta dagmatten, Lotta. Det är Lotta som kommer hjälpa mig ungefär tre dagar i veckan och f.r.o.m. maj går jag ner till 80%. Jag har dessutom ett ganska flexibelt jobb, så jag kan sitta vid "hemmakontoret" ibland. Det känns som den perfekta lösningen!

Jag har precis avslutat en nybörjarkurs i viltspår, så superduktiga och engagerade förare och så jättekul att se framstegen på bara några få veckor! Alice har också fått gå några ganska svåra viltspår, ett oblodat ängsspår med mycket korsande viltdoft, fyra vinklar och i hård vind. Inga problem för fröken ;-) Hon börjar bli riktigt duktig.

I söndags åkte jag och Anneli ner till klubben för att lyssna på en föreläsning om ledproblematik av Maths Lindberg. Riktigt bra och matnyttigt, speciellt nu med lilla valpen. Dessutom fick jag bekräftelse på hur viktigt det är med rätt mat, motion och att hålla hundarna normalviktiga/smala.

Vår (läs min) lediga tid går annars åt till att kissa valp, plocka bajs, utfodring och vila. De senaste nätterna har Majken dock sovit bra (halleluja), hon väcker mig runt 4 och behöver ut och kissa. Hon är väldigt duktig på att säga till, hon piper två gånger och går till altandörren. Hon har en härlig AV och PÅ knapp, är nyfiken och totalt orädd. Hon är helt underbar <3





   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar