fredag 29 maj 2015

Godkänd Besökshunds diplomering!

Jihaa!!! nu är vi riktigt glada :-)

Alice (och jag) har klarat diplomeringen till Besökshund! Oj så kul. Det är alltid pirrigt när man ska bli bedömd, jag var nervös innan men när jag kom in på boendet och mötte seniorerna släppte nervositeten och vi kunde jobba på som planerat.

Jag testade ett nytt program. Det är viktigt att alla deltagare som är med blir sedda och känner sig delaktiga i interventionen. Efter vår presentation och "haka i knä" fick var och en av deltagarna slå en stor tärning. Tillsammans läste vi av siffran och tittade på en lista som jag satt upp för att se vilket trick Alice skulle göra. Det blev städa (plocka upp bollar i en hink), hoppa genom en rockring mellan två deltagare, apportera bollar i en korg som en deltagare höll i, spela godisspel, "pang" (spela död). Det blev lyckat, alla var med på noterna, skrattade och berömde henne! Alice jobbade fint med alla deltagarna. Hon är fantastik denna lilla vitnos <3

Haka i knä med klapp på huvudet, en GF som hunden måste klara av. 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar