lördag 18 april 2015

Valpträning

Jag har börjat så smått med att lägga in lite "träning" i vardagen. Det handlar om nån minut här och där och Majken är med på noterna. Vi har varit på klubben och lekt och gjort inkallningsövningar, hon är bra på bytaleken och har ett riktigt bra grepp :-)
Vi har provat omvänt lockande och hon börjar förstå att hon måste vänta (och inte slänga sig på och försöka äta upp min hand) innan godisbiten kommer. 
Jag har redan börjat tänka på att hon bara får godis när alla tassar är i backen, det lönar sig alltså inte att hoppa på mig, då väntar jag bara och belöningen kommer när hon gör rätt. 
Vi har också börjat med handtarget och det fungerar så där lagom "valpmässigt bra".
Det roligaste av allt är att hon är så PÅ, hon tycker det är riktigt kul! 

I helgen fick hon vara med på Besökshundsutbildningen (Sv terapihundskolan) där jag är med som extra instruktör. Hon är totalt orädd, tycker om alla och kan lägga sig att sova var som helst. Vad ska det bli av denna lilla tuffing? månntro <3 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar