måndag 18 maj 2015

En snabb uppdatering

Vackraste tollaren i stada har fyllt 2 år <3, det firades med stort ben!
Just nu jobbar vi för fullt med att bli klara som besökshundsteam. Alla inlämningar är gjorda, praktiken klar, vi väntar bara på vårt diplomeringsdatum som är nästa vecka. Så spännande! Vi är redo. 

Alice är fortfarande lite skendräktig, vill just nu inte äta. Vi hade en inbokad rallytävling som jag avbokade, vill inte gå ut på tävlingsplan och få en dålig känsla med henne. Men nu ser jag lite ljus igen, de två sista dagarna har jag lyckats få till två riktigt bra träningspass med henne, där jag fick se både attityd och engagemang. Förhoppningsvis vänder det hela nu, det kan vara så att konkurrensen av Majken gjort henne med taggad. 

Vi har fördrivit tiden med att lägga mycket spår och att springa tillsammans för att göra något helt annat än att pilla på detaljer i lydnaden och det har varit riktigt bra för oss båda. Nu ska matten bara få tummen ur att boka öppenklassen i viltspåret.  

Sen har vi gladlabben Majken, som har namnsdag idag :-) Hon är en riktigt liten solskenshund, är med på allt, älskar maskrosor och svansen går i ett. Hon fattar snabbt, har lärt sig att runda ryggsäck, handtarget, gå upp på pallen och vänta på att få gobiten (svårt för en labbe). 
Hon har fått sin första vaccination utan problem, charmade alla och gick med svansen i vädret. Hon har också varit med på jobbet, på kontoret och hälsat på på boende. Hon är trygg, framåt, cool och glad, vad mer kan man begära? Ja, just det, jag glömde skriva söt också. / A    


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar